Sunday, March 29, 2009

Warkah Untuk Munawir, Mawi-Ekin dan Sejenisnya

Warkah Untuk Munawir, Mawi-Ekin dan Sejenisnya
Dilulus terbit pada Saturday, March 28 @ 06:41:14 MYT oleh TokPenghulu

Oleh akueden

"Warkah ini saya tujukan kepada si Munawir dan penyokong setia beliau Mawi-Ekin serta sekularis2 yg. seangkatan yg. tak minat dan tak ada cita2 langsung untuk memperjuangkan dan memertabatkan Islam.

Tetapi yang peliknya mereka mengaku orang Islam. Dari penulisan mereka, mereka tiada cita2 langsung utk. tolong mendirikan negara Islam. Yang diperjuangkan adalah skop yg. sempit, iaitu, Melayu, Raja2 Melayu dan Umnomore. Mereka ini juga penyokong perasuah2 dan kezaliman (ISA). Ini sajakah dunia mereka dan seangkatan dgn. mereka? Tak tahu atau sedarkah mereka bahawa dunia ini jembatan ke akhirat. Dunia ini juga telah diibaratkan sebagai pentas dan kita hamba2 Allah s.w.t adalah pelakon2nya. Kita akan diadili seadil-adilnya di atas lakonan kita itu di hari kemudian kelak di hadapan Rabbul Jalil. Tak adakah sekelumit sokongan atau simpati langsung terhadap pejuang2 atau tokoh2 Islam. Sebaliknya Munawir menunjukkan sikap suka menghentam, menghina dan tiada belas kasihan atau simpati sedikit pun terhadap pejuang2 Islam dan prinsip2 perjuangan mereka. Baru2 ini beliau telah membuat komen yg. sangat tidak patut atau komen gila terhadap seorang ustaz PAS (sila lihat 27/03/09 artikel "Khairi Menanti Nasruddin").

Saya tak tahu apa jenis Muslim kamu ni? Adakah kamu ni orang Islam separuh2 atau orang Islam 50% atau kurang daripada itu? Kamu ingat kamu akan hidup selama-lamanya atau kamu tahu bila kamu akan mati, supaya sempat bertaubat. Kalau amalan dan pendirian kamu macam sekarang, saya rasa payah atau liat untuk kamu berubah, kerana dah jadi darah daging, amalan dan zikir kamu. Hati kamu sudah jadi keras sekeras-kerasnya dan mungkin juga hati kamu sudah mati. "Old traditions/habits die hard."

Ingat tak kata2 Brutus setelah beliau membunuh Caesar “Not that I love Caesar less, but that I love Rome more” dan kata2 ini saya nukilkan semula untuk pencinta2 Islam dan untuk para pembaca sekelian dan diharap orang2 Umnomore berpendirian “Not that I love Melayu less, but that I love Islam more.” Wallahu A'lam."


Re: Warkah Untuk Munawir, Mawi-Ekin dan Sejenisnya (Score: 1)
by abubalik on Saturday, March 28 @ 09:40:23 MYT
(User Info | Send a Message)
dia orang tak jumpa ke Hadis tentang akibat dari sikap 'Asobiyyah' atau mereka ada terbaca tp buat2 tk faham kerana habuan dunia menggelapkan mata hati unutk melihat kebenaran..kita minta munawir or sewaktu dgnnya komen ttg hadis ttg 'asobiyyah'..kami sedang menunggu !


[ Reply to This ]


Re: Warkah Untuk Munawir, Mawi-Ekin dan Sejenisnya (Score: 1)
by Assagof65 on Saturday, March 28 @ 10:17:14 MYT
(User Info | Send a Message)
Salam Buat Mawi dan Isteri tersayang,
Saya ni bukan ulama ustaz pun bukan,minta maaflah saya nak komen sikit pasal kamu yg banyak sangat bersanding dgn hebat sekali tak takut dosakah,isteri org Islam mesti dijaga bukannya di pamer dan jd modeling walaupun utk promosi tudung tudung yg dipromo tu langsung tak diiktiraf Islam,pakailah tudung yg boleh tutup aurat...jika itu Ekin boleh buat alangkah bagusnya,ajak gadis2 Islam Melayu pakai baru dapat PAHALA besar...Kau Mawi mesti faham kita ni Islam bukan Kafir gunakanlah peluang yg ada bantu dakwahkan muda mudi Islam pulang ke pangkal jalan...kau tak rasa bersalahkah selama ini?Saya tak kata saya ALIM,SUFI tp saya takut jika muda mudi kita terus hanyut dlm dunia ari ini ...lebih2 lagi hiburan dan fesyen...sekian dan maaf jika terkasar bahasa....Kau pernahkah masuk Tranung Kite? Harap sesiapa yg jumpa Mawi tolong kasi tau aaa


[ Reply to This ]


Re: Warkah Untuk Munawir, Mawi-Ekin dan Sejenisnya (Score: 1)
by ady626 on Saturday, March 28 @ 14:51:46 MYT
(User Info | Send a Message)
mawi ekin tak semestinya mawi yg sebenarnya.....ada pihak tertentu yg sekadar mengguna namanya jd jgn cpt terpedaya


[ Reply to This ]


Re: Warkah Untuk Munawir, Mawi-Ekin dan Sejenisnya (Score: 1)
by unanjaga on Saturday, March 28 @ 21:38:31 MYT
(User Info | Send a Message)
Mereka ada hak pegangan pada politk mereka,biarlah mereka dengan cara mereka.Kita perlu yakin dengan ebenar benar yakin apa jua perbuatan mereka(ditulis) akan ada catitan yang cukup sempurna pada catitan buku amal mereka.Satu saat yang pasti mereka akan melihat kembali pada apa yang telah mereka katakan selama ini.Ketika itu baru mereka sadar bertapa berat nya hari perhitungan itu.Sememang nya ada setengah manusia itu akan mempertaruhkan maruah diri itu pada telunjuk tangan orang lain,mereka berbuat begitu atas sebab kepentingan peribadi.Perjuangan mereka bukan berlandaskan pertunjuk Allah.


[ Reply to This ]


Re: Warkah Untuk Munawir, Mawi-Ekin dan Sejenisnya (Score: 1)
by Munawir-Islam on Sunday, March 29 @ 09:09:58 MYT
(User Info | Send a Message)
Munawir orang Islam, sama seperti Mawi dan yang sejenis dengannya. Mewujudkan artikel Mawi-Ekin dan mengutuk habis-habisan cara Mawi-Ekin berkahwin dalam TKO adalah satu kerja yang biadap terhadap pasangan yang beragama islam ini. Mawi-Ekin adalah idola golongan muda negara ini dan tidak patut TKO mengutuk pasangan ini. Kalaupun ada yang tidak setuju dengan cara Mawi, Mengutuk beliau dengan mewujudkan artikel yang bertajuk Mawi-EKin dalam TKO adalah salah dan bukanya cara gerakan Islam berdakwah. Walaupun nama Islam itu, Islam Hadhari atau Islam Awang Liku, ia tidak patut diharamkan! Ia patut disatukan menjadi Islam yang sempurna. Hanya tarbiyah yang berterusan dapat menjamin kesempurnaan ini, bukannya tarbiyah yang hanya rancak menjelang setiap pilihan raya kecil. Islam di malaysia tidak akan menjadi sempurna walaupun sudah lebih 50 tahun PAS beroperasi..


[ Reply to This ]


Re: Warkah Untuk Munawir, Mawi-Ekin dan Sejenisnya (Score: 1)
by akueden on Sunday, March 29 @ 21:31:30 MYT
(User Info | Send a Message)
Munawir, yg. kamu kutuk Ustaz Nasruddin dari PAS tempoh hari, apa hal? Kau kenal ke dia? Kau baca ke biodata dia, dia tidak berpendidikan, berkelulusan dan berpendirian sekular macam kamu.

Mawi-Ekin yg. menyokong kamu tu bukan Mawi-Ekin yang sebenar. Dia adalah penyamar yg. terkutuk, tak ada originaliti langsung, hanya nak menumpang sekaki populariti pasangan tsb. Mawi yg.original tu tak minat kat politik dan tak ada masa untuk melayari web macam ini, tambah2 baru kahwin. Mawi yg. sebenarnya juga adalah peminat TGNA jika anda tak tahu. Ini pernah tersiar dalam TV dulu.

No comments:

Post a Comment