Tuesday, February 24, 2009

Tranungkite Sekat IP lagi...


Apa nak jadi dengan webmaster tranungkite yang sejak akhir-akhir begitu galak mencantas forumer-forumer yang tidak sehaluan dengannya. Antara yang menjadi mangsa adalah forumer MELAYUNET yang akan membuat lapuran polis dan menuntut ganti rugi, malah akan mengambil tindakan undang-undang ke atas webmaster laman web tersebut. Baru-baru ini, IP saya juga sudah disekat beberapa kali. Sebab apa disekat, saya pun kurang pasti. Yang pasti perbuatan mereka ini adalah amat tidak demokratik sekali. Bagi saya perbuatan sekat IP ini tidak ubah seperti menarik "seluar dalam" orang untuk dikoyakkan supaya tidak boleh dipakai. Tukar IP juga semudah tukar "seluar dalam". Tiada apa-apa matlamat dicapai dengan menarik "seluar dalam" orang, kecuali mempamerkan orang yang menarik "seluar dalam" itu sebagai seorang yang terencat akalnya atau sebagai seorang yang bacul. Sekiranya mereka sudah tahu IP saya, bermakna mereka sudah tahu lokasi dan ISP serta nama host yang saya guna. Saya boleh dikesan dan ditangkap oleh pihak polis sekiranya mereka buat lapuran. Atau mereka boleh datang ramai-ramai untuk bersemuka atau berpencak silat. Pasti saya sambut kedatangan mereka dengan carpet merah yang warna asalnya adalah putih!!

6 comments:

  1. kau nie nak berblogging ker atau kau nak tunjuk kau pakai MAC OS..

    Err.. kau dah takut ker ? Apsal kau nak sambut denga 'karpet merah' ? Kau budak silat ker ?

    Kesian..

    ReplyDelete
  2. mcm blog ko jugak la.. suka hati ko la nak terima atau reject sesiapa aja ..

    mykmu, tko, mtoday.. terpulang pada moderator nak sekat atau terima sesiapa saja ..

    ibarat rumah orang, kalau tuan rumah tak suka, menjadi hak dia la tak nak ko masuk ..

    elok ko buat forum ko sendiri ..mcm mykmu dan tko .. supaya tak payah ko menyibuk kat rumah orang ...

    ReplyDelete
  3. tapi nak tanya gak ..berapa umeno upah ko ..kira persenal atau ko ada team .. bayar satu jam berapa ringgit??

    ReplyDelete
  4. Inilah blog paling sengal dan durjana penah ana tgk!!hahaha...

    ReplyDelete
  5. bodoh punya munawir... muka tak tau malu... klu dah webmaster tak suker ko lepak kat TKO, yg ko nak melepak kat saner buat aper.. gi la bukat forum khas untuk ko sendiri.... bangang punya orang....

    ReplyDelete